De Tiburón-duik in Zegersloot Onderwaterpark was zeker voor herhaling vatbaar. Het zicht was erg goed. Uiteraard gaat in deze plas wel snel het licht uit. Lampen waren zeker nodig.

De duikstek is is qua voorzieningen geweldig. Een toiletgebouwtje, ruim voldoende parkeerplaatsen en een prachtige steiger om heel eenvoudig het water in te gaan.
Het weer was op een enkele bui na, onderweg in de auto, heerlijk. De Tiburón-duik in Zegersloot Onderwaterpark kon op geen enkele manier mis gaan.

Na een kleine omweg omdat we het duikgebied wilde verkennen en de bodemstructuur echt waanzinnig mooi is kwamen we bij het wrak van de Regina Maris, een groot zeiljacht. Het wrak is prachtig begroeid met driehoeksmosselen en het wrak zit vol met baarzen en grondels.
Op 11 meter was het erg donker en mijn camera had erg veel moeite om scherp te stellen. Helaas dus weinig foto’s op het wrak.

Onderweg ook nog twee wolhandkrabben gespot. Erg grappige beestjes om te zien.

Op sommige stukken is de bodem erg vlak en saai in de Zegerplas, maar op sommige plekken heb je mooie drop-off’s waarbij de bodem loodrecht naar beneden gaat en je mooi de structuur van de bodem kan zien.
In de volgende foto’s hoop ik dat een beetje te kunnen laten zien.



Project Aware
Richard was als gewoonlijk goed Project AWARE bezig. Met zijn netje raapte hij weer alle blikjes, plastic flesjes en andere rotzooi van de bodem.

Toen Richard alle rotzooi in de vuilnisbak wilde deponeren, bleek er een kleine grondel nog in een van de flesjes te zitten. Gelukkig kon hij die nog veilig weer in het water doen.
Kom ook eens mee met de Tiburón-duik!

Heb je een duikbrevet en wil je regelmatig duiken? Meld je dan aan bij Duikteam Tiburón! Wij duiken regelmatig, maar organiseren ook team-activiteiten. Ook kan je profiteren van kortingen op flesvullingen, op een vulkaart krijg je maar liefst twee vullingen gratis!